Задайте питання експерту:


Питання №5076 від 4/10/2024

Олександра, Україна

Літієві батареї, що перевозяться відповідно до вимог спеціального положення 188 ДОПНВ/ADR, належать до звільнених вантажів? Такі батареї, з погляду водія, не підпадають під вимоги ДОПНВ/ADR? Упаковки з такими літієвими батареями яким позначаються маркувальним знаком для літієвих батарей? Ми маємо вагу 2.6 т такого товару, то як відправник напише положення 188, то вантаж звольняється від вантажа з позначкою АDR?

Доброго дня! 

Під час перевезення будь якої кількості упаковок з літієвими батареями, що запаковані та промарковані відповідно до спеціального положення 188 глави 3.3 ДОПНВ, не вимагається позначати транспортний засіб табличками оранжевого кольору.

Це передбачено пунктом 1.1.3.4.1 ДОПНВ Деякі спеціальні положення розділу 3.3 частково або повністю звільняють перевезення окремих небезпечних вантажів від дії вимог ДОПНВ. Ці винятки застосовуються в тому випадку, коли у стовпчику 6 таблиці А глави 3.2, у графі для відповідного небезпечного вантажу є посилання на спеціальне положення.

Питання №5074 від 30/09/2024

Інна, Україна

Добрий день! Скажіть будь-ласка, чи потрібно погоджувати маршрут перевезення дизельного пального в паливовозі un1202? І якщо ні, то яким нормативним документом це регламентується. Дякую З повагою, Інна

Добрий день! 

Відповідно до положень підпункту 1 пункту  9 розділу І Правил дорожнього перевезення небезпечних вантажів (далі — Правила), затверджених наказом МВС від 04.08.2018  № 656, при перевезенні небезпечних вантажів, які є вантажами підвищеної небезпеки,- погодження маршруту руху транспортного засобу під час дорожнього перевезення небезпечних вантажів, видане уповноваженим підрозділом поліції в паперовій або за наявності технічної можливості в електронній формі. 

Пунктом 7 розділу 1 Правил визначено, що вантажі підвищеної небезпеки — небезпечні вантажі, що можуть бути використані не за призначенням, а в терористичних цілях та відповідно призвести до тяжких наслідків, зокрема масової загибелі людей або великих руйнувань. Перелік вантажів підвищеної небезпеки визначається згідно з главою 1.10 додатка А до ДОПНВ.

Згідно з положеннями глави 1.10 додатка А до ДОПНВ дизельне паливо не включено у перелік небезпечних вантажів підвищеної небезпеки.

З врахуванням вищенаведеного, отримувати погодження маршруту від національної поліції на перевезення дизельного палива не вимагається. 

На все добре, Олексій

 

Питання №5073 від 30/09/2024

Максим , Украина

Чи необхідно оформлювати Свідоцтво ДОПНВ про допущення на контейнеровоз?

Доброго дня! 

На контейнеровоз треба оформлювати свідоцтво про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів у тому випадку, якщо він використовується:

  • для перевезення вибухових речовин чи виробів класу 1 у кількостях, що вимагають позначення транспортної одиниці табличками оранжевого кольору;
  • для перевезення контейнерів цистерн чи переносних цистерн індивідуальною міскістю понад 3000 літрів з небезпечними вантажами.

В інших випадках свідоцтво про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів на контейнеровоз отримувати не вимагається.

Питання №5072 від 27/09/2024

Олексій, Україна

Добрий день . Можу я вільно перевозити агрохімікати , на коробках 9 клас намальваний , а на деяких рибки ?

Доброго дня! 

Ні не можете. В деяких випадках буде необхідно відкривати таблички оранжевого кольору, а це означає, що треба ще ДОПНВ-свідоцтво і письмові інструкції водію, на транспортний засіб додаткові вогнегасники і ADR комплект.

Коли треба відкривати таблички оранжевог кольору буде залежати від того, які номери ООН привласнені вантажам.

На все добре, Олексій

Питання №5071 від 27/09/2024

Володимир, Україна

Доброго дня при перевезенні небезпечного вантажу 3 класс чи потрібно оформлювати страхове свідоцтво, (страховий поліс) на кожен рейс перевезення палива, або достатньо копії договору зі страховою компанією.

Доброго дня! 

На сьогодні постанову КМУ 733 про обовʼязкове страхування відповідальності на випадок негативних наслідків під час перевезення небезпечних вантажів скасували. Тому це питання регулює виключно стаття 22 Закону України "Про перевезення небезпечних вантажів". При цьому, в Законі написано наступне:

"Суб’єкт перевезення небезпечних вантажів зобов’язаний укласти договір страхування відповідальності за шкоду, заподіяну життю і здоров’ю фізичних осіб, навколишньому природному середовищу, майну фізичних та юридичних осіб під час перевезення небезпечних вантажів, за класами страхування 10, 11 та/або 12, визначеними статтею 4 Закону України "Про страхування". Порядок та умови такого страхування можуть визначатися компетентним органом України з перевезення небезпечних вантажів за погодженням з Національним банком України."

Оскількі відсутні згадані в Законі Порядок та умови такого страхування визначені компетентним органом України з перевезення небезпечних вантажів за погодженням з Національним банком України.

З врахуванням вищенаведеного, вимога стосовно укладання окремого договору страхування на кожен рейс не є законною. 

На все добре, Олексій

 

Питання №5070 від 10/09/2024

Ігор, Україна

Добрий день! підскажіть, будь-ласка, який документ прийнятий на заміну ДСТУ UN/ECE R 105-00:2002 Єдинi технiчнi приписи щодо офiцiйного затвердження дорожніх транспортних засобiв, призначених для перевезення небезпечних вантажiв, стосовно конструктивних особливостей

Добрий день! 

А навіщо Вам цей документ. Він крім виробників автомобілів нікому не потрібен оскільки дублює главу 9.2 ДОПНВ/ADR та не враховує глав 9.3-9.8 ы перехыдних положень, що містяться в главах 1.6 та 9.2 ДОПНВ/ADR, а також ще за ДОПНВ/ADR не встигає вчасно оновлюватись. 

Через те що Мінінфраструктури цей факт не врахував на сьогодні мають майже всі станції ОТК закрити в країні, або притягнути до відповідальності працівників сервісних центрів МВС, які не виключили про них відомості з ЄДР МВС.

Крім того, якщо там додано ще скорочення "ДСТУ", то він ще й за оригінальними правилами ООН 105 не встигає оновлюватись, які не встигають оновлюватись за ДОПНВ/ADR. Воно Вам треба?

Дивіться краще ці вимоги в оригіналі: /dopnv-online/adr9.html#9

 

На все добре, Олексій

Питання №5069 від 9/09/2024

Сергій, Україна

Доброго дня, панове. Підкажіть будь-ласка яку максимальну кількість алюмінієвої пудри в металевих бочках можна перевозити згідно "Правила 1000 пунктів" Клас небезпеки 4, UN 1309. Дякую!

Доброго дня, Сергій! 

Залежно від ступеню небезпеки вантажу (позначається римською цифрою в транспортному документі під час перевезення) 333 або 1000 кг нетто.

Ці значення Ви можете самостійно визначати у нас на сайті:

1. UN 1309 АЛЮМІНІЄВИЙ ПОРОШОК ПОКРИТИЙ, 4.1, ІІ — 333 кг;

2. UN 1309 АЛЮМІНІЄВИЙ ПОРОШОК ПОКРИТИЙ, 4.1, ІІІ — 1000 кг.

На все добре, Олексій

 

Питання №5068 від 3/09/2024

Олег, Україна

Авто яке перевозить пропан-бутан має бути на алюмінієвих дисках.на міжнародних рейсах

Доброго дня! 

Підкажіть будь ласка де це написано, бо шукаю вже 24 рік ніяк знайти не можу.

В Угоді про міжнародне дорожнє перевезення небезпечних вантажів (ДОПНВ/ADR) цього точно немає.

Питання №5067 від 28/08/2024

ігор, україна

доброго дня , під час отриманя свідоцтва на перевезення небезпечних вантажів у сервісному центрі просять пофотографувати проводку з аду автомобіля вімагаючи щоб вона була з якоюсь маркировкою ( автомобіль новий вантажопасажирський критий брезентом вантажопідьйомність 3,5т . що мае бути на маркіровці проводки ? при тому що у протоколі технічного огляду вказано що автомобіль АДР дякую

Доброго дня! 

Описаний Вами автомобіль може бути тільки транспортним засобом EX/II. 

Сам по собі ДОПНВ/ADR не встановлює вимог стосовно маркування кабелів.  

У той же час у ДОПНВ/ADR зазначено, що кабелі повинні відповідати вимогам стандарту ISO 6722 або ISO 19642. Перший стандарт вже не діє але кабелі, виготовленні і випробувані згідно його вимог можуть і досі використовуватись.

Ці стандарти можуть містити вимоги до маркування оболонки та його довговічності. Але це загальне маркування, жодним чином не вказується при цьому, що має бути видиме на кожному шматку викоростаного в автомобілі обладнання чи щось таке. Та і в загалі, якщо вони вимагають маркування кабеля хай Вам покажуть спочатку які вимоги до цього маркування встановлені. Я дуже далекий від думки, що працівники сервісного центру купили собі ці стандарти вартість кожного з яких складає понад 100 євро.  

Тому, якщо вони вимагають маркування «ADR» або щось подібне, то ці вимоги звісно незаконні.

P.S. Чули дзвін, та не знають, де він.

Питання №5066 від 26/08/2024

Віталій, Україна

Доброго дня! Підкажіть чи можна перевозити сиру нафту 1267 з номером небезпеки 30 та групою пакування 3 без страхового сертифікату на вантаж, але з червоною полосою та з повник комплектом АДР

Доброго дня! 

Не зовсім зрозумів, що мається на увазі під "страховим сертифікатом" бо там можуть бути різні варіанти.

Звісно можна вести. Якщо по Україні, то штраф 510 грн десь і то, ще треба довести, що він законний.

Справа в тому, що у Правилах дорожнього перевезення небезпечних вантажів написано, що у водія має бути копія договору обовʼязкового страхування відповідальності на випадок настання негативних наслідків. Але на сьогодні в Україні відмовляються від обовʼязкових видів страхування і постанову 733 про обовʼязкове страхування у сфері перевезення небезпечних вантажів скасували. Тому якась страховка має бути у перевізника, а ось яка і чи повинна вона бути у водія під час перевезення, то на сьогодні прописано дуже неясно. 

На все добре, Олексій

Питання №5065 від 25/08/2024

Дмитрий , Украина

Какие грузы недопустимо перевозить в алюминиевой цистерне?

На це питання неможливо відповісти.

Оскільки це залежить від:

1. Коду цистерни; 

2. Добавок, що містяться в алюмінії з якого зроблено цистерну;

3. Температури вантажу;

4. Концентрації активної речовини у вантажі тощо.

Ми надаємо платні консультації з питань сумісності матеріалів конкретної цистерни з конкретним небезпечним вантажем. 

Питання №5064 від 23/08/2024

Андрій, Україна

Доброго дня підскажіть будьласка чи потрібно на реф червоні полоси якщо везеш адр

Доброго дня! 

Потрібні полоси на реф тільки тоді коли він використовується для перевезення:

1. Вибухових речовин або виробів класу 1 у кількості, що перевищує максимальні значення, вказані для них у підрозділі 1.1.3.6 ADR. Тобто коли під час перевезення небезпечних вантажів класу 1 транспортна одиниця має бути позначена табличками оранжевого кольору.

2. Коли в рефі перевозиться цистерна індивідуальною міскістю понад 3000 літрів.

В інших випадках, згідно з положеннями розділу 8.1.2 та глави 9.1 ADR, під час перевезення небезпечних вантажів в рефі на транспортні засоби не треба оформлювати свідоцтво про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів.

Питання №5063 від 23/08/2024

Анна, Україна

Доброго дня! Якщо в літій-іоона акумуляторна № вантажу 3171, чи потрібно отримувати сертифікат ADR? Дякую.

Доброго дня! 

Якщо літій-іонна батарея і № ООН 3171 то це не літій іонна батарея, а транспортний засіб, що працює на літієвих батареях. Або хтось чогось наплутав.

Транспортні засоби, що працюють на літієвих батареях № ООН 3171 не підпадають під дію ДОПНВ. Тобто їх можна перевозити скільки завгодно без свідоцтва ADR.

У наших соцмережах писав нещодавно статтю про перевезення дронів. Це як раз теж UN 3171.

На все добре, Олексій

Питання №5062 від 21/08/2024

Король Андрій, Украина

Олексію! Дякую за змістовну та конкретну відповідь! Успіхів Вам!

Навзаєм.

Питання №5061 від 20/08/2024

Есения, Украина

Есть в продаже цианистый калий??

Напевно десь є, але ми хімічними речовинами не торгуємо. 

Хтось на днях вже в мене питав в учбових цілях хлорпікрин. 

Щось погане готується?

Питання №5060 від 20/08/2024

Король Андрій, Украина

Стаття правил дорожнього руху України: Знак: 4.20.1 4.20.2 4.20.3 "Напрямок руху транспортних засобів з небезпечними вантажами". Показує дозволений напрямок руху транспортних засобів з розпізнавальними знаками (Легкозаймисті рідини) "Знак небезпеки" та "Табличка оранжевого кольору". Вопрос: Эти знаки действуют только для машин, обозначенных знаком опасности №3 или для всех машин, обозначенных любым знаком опасности и табличкой оранжевого цвета?

Ні, це ідіоти з МВС фігню написали. Тут дуже сумна історія.

В радянському союзі знаків, що регулюють рух транспортних засобів, що перевозять небезпечні вантажі, не було. Їх вперше в Україні ввели у 1993 році. Але оскільки вони не зрозуміли на які автівки вони поширюються сфера дії цих знаків була визначена не вірно. 

Не памятаю коли, я їм написав поради щодо внесення змін у ПДР, вони їх кілька років опрацьовували і нарешті в 2020 році значення і сфера дії фактично всіх дорожніх знаків, що регулюють рух транспортних засобів з небезпечними вантажами, стали вірними. Окрім тих, що Ви вказали. Ця помилка зберіглася і досі.

Якщо брати вірне значення вказаних Вами дорожніх знаків, то вони вказують обовʼязковий напрямок руху транспортних засобів, що перевозять небезпечні вантажі, і позначені  табличками оранжевого кольору.

Знаки небезпеки на транспортних засобах жодного відношення до прийняття рішення водієм в якому напрямку рухатись під ці знаки не мають. Та і чесно кажучи є всього 2-3 випадки, коли транспортний засіб позначається знаками небезпеки. Згідно з ADR транспортні засоби позначаються не знаками небезпеки, а великими знаками небезпеки.

Так бензовоз міскістю понад 3000 літрів заборонено позначати знаками небезпеки, він має позначатись великими знаками небезпеки, які мають більші розміри ніж знаки небезпеки.

Ось і виходить, якщо вірно розуміти положення наших ПДР, то вказані Вами дорожні знаки фактично на жодну автівку не поширюються, оскільки по дорогах у нас не їздять транспортні засоби, позначені і табличками оранжевого кольору і знаками небезпеки. 

Я писав в наших соцмережах коли навіщо і які дорожні знаки вводилися у Віденській конвенції про дорожні знаки та сигнали і коли країна забула повернути у вірний бік залишивши і дорожні знаки і погодження з поліцією маршрутів.

  

 

Питання №5057 від 19/08/2024

Ігор, Україна

яку кількість кисневих балонів можна перевозити за 1 раз

Питання №5053 від 14/08/2024

Taras, Україна

При якій вазі вантажу адр потрібно відкрити табличку?

Це визначається для кожного небезпечного вантажу окремо. Ви можете довідатися цю кількість на нашому сайті самостіно за адресою: https://labadr.com.ua/cargos/index/

Там Ви просто вводите номер ООН небезпечного вантажу та обераєте потрібну позицію переліку в разі необхідності орієнтуючись на групу пакування (римська цифра).

Питання №5052 від 12/08/2024

Володимир, Україна

Доброго і вдалого дня! UN2031 концентрат менше 65%, класифікаційний код C1. По таблиці цистерна не менше L4BN, в наявності маємо L4BH. Як я розумію цей UN ми можемо перевозити?! Дякую за відповідь!

Доброго дня! 

Так за ієрархією цистерн для перевезення речовин для яких в Переліку небезпечних вантажів зазначено код L4BN можуть використовуватися цистерни з кодом L4BH. Єдине треба памʼятати про сумісність матеріалів.

На все добре, Олексій

Питання №5051 від 7/08/2024

Віталій, Україна

Доброго дня. У відповіді на Питання № 5049 від 05/08/2024 ви дали не вірну відповідь. Так у відповіді на питання про значення спеціального положення ТЕ11 ви вказали: "значення Ви можете знайти у главі 4.3 ДОПНВ". Насправді вірно було б вказати п.6.8.4.

Доброго дня, Віталій! 

Так дійсно, дякую за уточнення. Значення спеціальних положень по експлуатації цистерн наведені в розділі 4.3.5 ADR, а спеціальні положення по конструкції та обладнанню цистерн викладені в розділі 6.8.4 ADR. Виправив.

P.S. Помилка виникла через те, як і сам формат відповіді, що взагалі не хотів на питання поставлене таким чином давати відповідь.

На все добре, Олексій 

Питання №5049 від 5/08/2024

Владислав, Украина

Что такое ТЕ11

Доброго дня!
 

Не доброго дня, ні іншого привітання.

ТЕ11 це одинадцяте спеціальне положення стосовно обладнання цистерни для перевезення небезпечних вантажів. Його значення Ви можете знайти у розділі 6.8.4 ДОПНВ. ДОПНВ розміщено у нас на сайті. Вхід з головної сторінки меню зліва.

На все добре, Олексій

Питання №5047 від 1/08/2024

Антон, Україна

Доброго дня, підкажіть будь ласка стосовного необхідних документів для перевезення небезпечних вантажів: наскільки я зрозумів, для здійснення перевезення необхідно щоб водій мав Свідоцтво ДОПНВ про підготовку водія, на авто має бути Свідоцтво про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів, авто має бути укомплектоване маркуванням та ЗІЗ. Чи потрібно підприємству отримувати ліцензію для здійснення перевезень небезпечних вантажів, або ж свідоцтво про допущення ТЗ видається окремо на кожне авто і загального документу для організації отримувати не потрібно?

Доброго дня! 

В Україні підприємство має отримувати ліцензію на право здійснення діяльності з перевезення небезпечних вантажів. Ліцензія оформлюється один раз і надає право підприємству здійснювати діяльність з перевезення небезпечних вантажів.

Стосовно наявності у водія свідоцтва ДОПНВ, а також оформлення свідоцтва про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів, то вони оформлюються на кожного водія і кожний транспортний засіб. Однак, слід зазначити, що вони потрібні не під час перевезення кожного небезпечного вантажу. Щоб точно розуміти чи потрібні вони чи ні, треба знати який вантаж Ви везети яким способом та в якій кількості.

Подивіться відповідні роліки на нашому YouTube-каналі https://www.youtube.com/channel/UCHhqGwkN4N_K1TYTS8V_Eiw

На все добре, Олексій

 

Питання №5046 від 17/07/2024

Сергей, Украина

Добрый день, до перевезення приймається небезпечний вантаж 9 class ID 8000, 18 коробок 180кг, на коробках знак АДР 9 сlass і поруч наліпка, що лімітована кількість “Y”, чи потрібно в даному випадку водію відкривати помаранчеві таблички? Дякую!

Доброго дня, Сергій! 

Якщо на упаковках немає знаків небезпеки, то таблички не відкриваються. Якщо крім маркувального знаку для небезпечних вантажів в обмежених кількостях знаків інших немає, то табличка не відкривається.

Однак для надання точної відповіді на подібні питання треба знати номер ООН та групу упакування, якщо її привласнено.

На все добре, Олексій

Питання №5045 від 15/07/2024

Денис, Україна

Наклейка под стекло для перевозок на условиях транспортного безвиза, а где именно клеить на лобовом стекле?

Доброго дня! 

Наклейка для перевезень на умовах транспортного безвізу має розміщуватися в нижньому правому куті лобового скла кабіни транспортного засобу.

На все добре, Олексій

Питання №5044 від 12/07/2024

Анатолій, Україна

Доброго дня. UN 3480, вага 370кг. Чи можна перевозити такий вантаж без посвідчення АДР?

Доброго дня.

Якщо коробки позначені знаком небезпеки 9А, та маса брутто самих батарей понад 333 кг, то необхідно мати свідоцтво ДОПНВ про підготовку водія і відкривати таблички оранжевого кольору.

Цю кількість Ви можете самостійно визначати у нас на сайті 

На все добре, Олексій

Питання №5043 від 12/07/2024

Александр, Украина

Подскажите, как правильно заливать метанол, ведь плотность метанола зависит от температуры, цистерна L4BH. имеет секции 10500,8000,13000.заказчик просит 24т. по ДОПОГУ больше 80% меньше 20%, если больше 80% то больше на сколько и какой мин допустимый процент оставлять на расширение?

Доброго дня, Олександр! 

Питання обʼємне. Поради стосовно Вашого випадку надав на Вайбер. Більш детально викладу в соцмережах. 

Зараз тільки напишу, що максимальний ступінь наповнення цистерни для конкретного вантажу разраховується за формулою залежно від видів небезпеки, щильності вантажу при 15 та 55 градусах Цельсія.

На все добре, Олексій

Питання №5042 від 12/07/2024

Роман, Україна

Чи має водій атз контролювати наповнення автоцистерни до мітки а після наповнення перевозити небезпечні вантажі

Доброго дня! 

Стосовно первого питання все залежить від станції наповнення. Від завода до завода це різниться але дуже часто це є обовʼязком водія.

Стосовно другого питання? Ви це серйозно? А хто має перевозити небезпечний вантаж, як не водій?

На все добре, Олексій

Питання №5041 від 3/07/2024

Олександр, Україна

Добрий день! Потрібна Ваша допомога. Ми - офіційний представник ТМ NOVOL в Україні (лакофарбова продукція для кузовного ремонту автомобілів). Вся наша продукція підпадає під п. 1.1.3.6 ДОПНВ і ми завозимо продукцію в Україну фул траками без АДР. Останнія часом поштові перевізники (Делівері, Нова Пошта, МістЕкспрес) відмовляють нашим клієнтам в перевезенні, посилаючись на Постанову КМУ від 08.09.2023р. № 958 "Про затвердження переліку вкладень, заборонених до пересилання у поштових відправленнях, і Порядку вилучення вкладень, заборонених до пересилання, із поштових відправлень та розпорядження ними" де вказано, що заборонено до перевезення "легкозаймисті або інші небезпечні речовини, якщо інше не передбачене законодавством" Підкажіть, будь ласка, як доказати перевізникам, що наша продукція безпечна при перевезенні? Дякую!

Доброго дня!

Дуже дивним є те, що вказані перевізники посилаються саме на цю постанову оскільки більшість вантажів, що вони перевозять не є поштовими відправленнями.  

Слід по-перше звернути увагу на те, що вказана Постанова розроблена на виконання частини першої статті 20 Закону України «Про поштовий зв’язок». Відповідно до цього Закону поштовим відправленням є виключно письмова кореспонденція або посилка, або відправлення ЕМS, адресовані адресату (одержувачу), оформлені відповідно до законодавства та прийняті оператором поштового зв’язку до пересилання. При цьому, посилкою вважається поштове відправлення масою до 30 кілограмів з предметами, не забороненими законодавством до пересилання. 

Відправляючи та отримуючи кожного дня вантажі через Делівері, Нову Пошту, МістЕкспрес  можна легко переконатися, що більша частина цих вантажів не підпадає під визначення «поштове відправлення».

По-друге, існує дуже значна невідповідність між положеннями першої частини статті 20 Закону України «Про поштовий зв’язок» та Переліком вкладень, заборонених до пересилання у поштових відправленнях, затверджених Постановою КМУ від 08.09.2023 № 958. Здається, що в уряді цю статтю Закону взагалі не читали.

Так частиною 1 статті 20 Закону України «Про поштовий зв’язок» регламентовано, що забороняються до пересилання у поштових відправленнях вкладення, які можуть становити загрозу життю чи здоров’ю людей, призводити до знищення чи псування (пошкодження) інших поштових відправлень та поштового обладнання. Перелік вкладень, заборонених до пересилання у поштових відправленнях, порядок їх вилучення із поштових відправлень та розпорядження ними затверджуються КМУ. Незважаючи на положення Закону в перелік КМУ включив багато предметів та речовин, які  не можуть становити загрозу життю чи здоров’ю людей, призводити до знищення чи псування (пошкодження) інших поштових відправлень та поштового обладнання. 

Цей абзац «токсичні та радіоактивні речовини, ртуть, кислоти, отруйні, їдкі речовини;» в черговий раз вказує неспроможність уряду регулювати хоч щось пов’язане з використанням хімічних речовин. Під цей перелік можна віднести що завгодно від прального порошку, звичайних сірників і закінчуючи відпрацьованим ядерним паливом.  

Так, для мене є не зрозумілим чим отруйні речовини відрізняються від токсичних, чому ртуть в цьому коротесенькому абзаці згадується аж чотири рази, оскільки за класифікацією ADR вона є корозійною, токсичною речовиною. Також не зрозуміло за якою класифікацію визначається, що речовина є небезпечною: за ГОСТ 12.1.007-76 — «Вредные вещества. Классификация и общие требования безопасности», за класифікацію визначеною Погодженою на глобальному рівні системі класифікації небезпеки та маркірування хімічної продукції чи за класифікацією, встановленою у Рекомендаціях ООН з перевезення небезпечних вантажів? І звісно слід зазначити, що вказані речовини можуть зіпсувати інші поштові відправлення не завжди, а тільки у тих випадках коли не дотримані вимоги, встановлені до їх перевезення.    

І останнє. Дискримінація. Вже давно пора зрозуміти, що ні Делівері, ні Новій Пошті, ні МістЕкспресу, ні іншим подібним перевізникам не вдасться відмовитись від перевезення небезпечних вантажів оскільки виникає дуже поросте питання: «якщо ви відмовляєте у перевезенні агрохімікатів, лакофарбової продукції, то чому не відмовляєте у перевезенні телефонів, ноутбуків, транспортних засобів та багатьох інших вантажів, які також є небезпечними вантажами?». 

З врахуванням вищенаведеного, Делівері, Новій Пошті, МістЕкспресу треба вчитися перевозити небезпечні вантажі, і задавати уряду просте питання, як так трапилось, що в такий важливий нормативний документ було включено такий безглуздий перелік під який підпадає все, що завгодно.   

Але, я Вас і засмучу, те що ви перевозите вантаж без перевищення максимальних кількостей, вказаних у підрозділі 1.1.3.6 ДОПНВ, або як вантаж в обмежених кількостях, це не робить його безпечним. Вантаж залишається небезпечним вантажем, але перевозиться за «спрощеними вимогами».

На все добре, Олексій

Питання №5040 від 2/07/2024

Олена, Україна

Добрий день. Чи являється поліпропілен 39021000 небезпечним вантажем?

Доброго дня! 

За інформацією наведеною у відкритих джерелах нам не вдалося найти інформацію про те, що поліпропілен є небезпечним вантажем.

Той код, що Ви вказали ніякого відношення до перевезення небезпечних вантажів не має та не може використовуватися для визначення небезпеки вантажу під час перевезення. Алгоритм для перевізників декілька інший. 

Про класифікацію хімічної продукції має подбати її виробник. Інформацію про небезпеку вантажу перевізнику передає відправник вантажу. Інформація про класифікацію небезпечних вантажів наведена у розділі 14 Паспорта безпеки. Для небезпечних вантажів у цьому розділі Паспорта безпеки вказується номер ООН вантажу. 

На вимогу перевізника вантажовідправник хімічної продукції зобовʼязаний надати йому паспорт безпеки. 

Зверніться до вантажовідправника або виробника зазначеного вами продукту для отримання інформації про його класифікацію. Якщо в розділі 14 паспорта безпеки номер ООН не зазначено, то вантаж не є небезпечним. 

На все добре, Олексій

Питання №5039 від 29/06/2024

Валентин, Україна

Чи розповсюджується заборона на переміщення автомобіля АДР під час теплового режиму?

Доброго дня! 

Всі вимоги ADR розраховані на температуру навколишнього середовища 55 градусів Цельсія. Тобто ця температура вважається максимальною, що може бути під час перевезення, і нічого статися не повинно, якщо вимоги АДР виконані. Тому заборони, що стосуються стоянок вантажних транспортних засобів, зазвичай поширюються і на автомобілі з небезпечними вантажами. Тим паче, що небезпечними вантажами є товари від мобільного телефону до відпрацьованого ядерного палива.

Звісно буде дуже небезпечно, якщо Ви будете стояти з газами скрапленими вуглеводневими (сумішю С), завантаженими в цистерну для суміші А чи B, але ADR таке забороняє.

На все добре, Олексій