2/02/2018

Кордони на замку. Небезпечний вантаж не пройде!

Для врегулювання ситуації, що склалася в сфері перевезення небезпечних вантажів, а також усунення перешкод для здійснення міжнародного перевезення таких вантажів автомобільним транспортом, нами були підготовлені й відправлені до відповідних органів влади відкриті листи:

Відкритий лист Державній фіскальній службі України

Відкритий лист Міністерству екології і природних ресурсів України

Відкритий лист Кабінету Міністрів України

Тривожні новини приходять в останні дні з кордону. Контролюючі органи в черговий раз вирішили ускладнити життя перевізникам, і з 1 лютого для проходження екологічного контролю під час перевезення небезпечних вантажів через "Єдине вікно" необхідно буде надавати пакет документів, у який входить:

  • транспортна накладна для відповідного виду транспорту;
  • контракт (договір) на поставку;
  • рахунок-фактура;
  • погодження  маршруту дорожнього перевезення небезпечних вантажів;
  • путьовий лист із посиланням на перевезення небезпечного вантажу;
  • свідоцтво про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів;
  • свідоцтво про підготовку водія транспортного засобу до перевезення небезпечних вантажів;
  • аварійна картка системи інформації про небезпеку;
  • договір обов'язкового страхування відповідальності суб'єктів перевезення небезпечних вантажів;
  • сертифікат якості (паспорт безпеки й т.п.);
  • сертифікат відповідності, якщо продукція підлягає обов'язковій сертифікації.

Як бачимо, перелік чималий. Розберемося, що ж з ним не так. А «не так» насправді багато чого. 

По-перше, погодження  маршруту дорожнього перевезення небезпечних вантажів потрібно тільки під час перевезення вантажів підвищеної небезпеки, та й те тільки якщо перевезення здійснюється по маршрутах, не визначених Національною поліцією й Міністерством інфраструктури. 

По-друге, путьові листи скасували аж в 2011 році. Для чого їх включили в цей перелік?

По-третє, свідоцтво про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів під час міжнародного перевезення небезпечних вантажів повинно бути тільки на спеціалізованих транспортних засобах під час перевезення небезпечних вантажів класу 1 у кількостях, що перевищують значення, вказані в підрозділі 1.1.3.6 ДОПНВ, а також під час перевезення небезпечних вантажів у цистернах (більш докладну інформацію див. в статті на нашому сайті).

По-четверте, свідоцтво про підготовку водія транспортного засобу не потрібно під час перевезення небезпечних вантажів, на перевезення яких поширюються винятки, передбачені в розділі 1.1.3 ДОПНВ (наприклад, під час перевезення небезпечних вантажів в обмежених кількостях).

І, нарешті, в-п'ятих, аварійна картка системи інформації про небезпеку. Її навіть у Росії скасували. У ДОПНВ таким супровідним документом є письмові інструкції. І знову ж не враховано, що вони не потрібні під час перевезення небезпечних вантажів, на перевезення яких поширюються винятки, передбачені в розділі 1.1.3 ДОПНВ.

І звичайно ж зовсім очевидно, що ці вимоги не відповідають положенням Європейської угоди про міжнародне дорожнє перевезення небезпечних вантажів (ДОПНВ/ADR).

Так і хочеться сказати: «Агов, люди, опам'ятайтеся! Припиніть знущатися з народу, дайте йому спокійно працювати, не ускладнюйте й без того нелегке його життя. Залучайте експертів до прийняття таких рішень. Ви не повірите, в Україні вони поки ще є. Ми поруч».