31/12/2013

З новими змінами в Правилах дорожнього перевезення небезпечних вантажів України!

Перед новим 2014 роком Наказом МВС України від 19.09.2013 № 904було змінено Правила дорожнього перевезення небезпечних вантажів (далі – Правила), затверджені наказом МВС України від 26.07.2004 № 822. Основні зміни спрямовано на спрощення перевезення небезпечних вантажів і приведення положень Правил у відповідність до вимог ДОПНВ 2013.

Нижче наведено огляд основних змін, які було внесено в Правила.

1. Згідно з пунктом 1.7 вимоги Правил не поширюються на перевезення вантажів, які не підпадають під дію вимог ДОПНВ (наприклад, на алкогольні напої, віднесені до групи упакування III, у випадку їх перевезення в посудинах місткістю 250 л або менше).

2. Пунктом 2.1. Правил передбачено, що класифікація небезпечного вантажу вказується в нормативному документі на продукцію або в паспорті безпеки речовини й у транспортному документі. Таким чином, для того, щоб переконатися, що вантаж підлягаючий перевезенню, є небезпечним або безпечним, перевізники можуть вимагати від його виробника (відправника) надати технічні умови на продукт або паспорт безпеки речовини.

3. Оскільки не у всіх випадках транспортні пакети можна за зовнішнім виглядом відрізнити від великогабаритної тари, то відповідно до нових вимог на транспортні пакети з небезпечними вантажами повинен наноситися напис «Транспортний пакет». Враховуючи, що основні вимоги до цього напису стосуються його розбірливості й стійкості до впливу погодних умов, то вимоги буде виконано навіть у тому випадку, якщо даний напис буде нанесено, наприклад, маркером. Тому ці вимоги не повинні створювати яких-небудь значних перешкод для здійснення перевезення.

4. Введено вимоги, що стосуються маркірування упаковок, транспортних пакетів, транспортних засобів і цистерн, у яких перевозяться небезпечні для довкілля речовини, спеціальним маркувальним знаком, зображеним на рис. 1.  Також для вказівки на те, що перевозяться небезпечні для довкілля речовини, відправник вантажу повинен вносити в транспортний документ запис «Небезпечно для довкілля».

Маркировочный знак для опасных для окружающей среды веществ

Рис. 1. Маркувальний знак для небезпечних для довкілля речовин

5. Для того, щоб усунути відмінності в комплектації транспортних засобів під час внутрішніх і міжнародних перевезень небезпечних вантажів, вимоги, що стосуються додаткового обладнання транспортних засобів, що перевозять небезпечні вантажі, приведені у відповідність до вимог ДОПНВ.

6. Введено вимоги до обов'язкового обладнання транспортних засобів, призначених для перевезення небезпечних вантажів, що відносяться до вантажів підвищеної небезпеки, системам телеметрії або іншим приладам, що дозволяють відслідковувати переміщення цих вантажів.  Нагадаємо, що вантажі підвищеної небезпеки у випадку їх витікання, підпалу або вибуху можуть призвести до серйозних наслідків, таких як численні людські жертви або масові руйнування.

7. Введено вимоги до перевезення небезпечних вантажів у змішувально-зарядних машинах (MEMU). Більш докладно із цими вимогами можна ознайомитися в нашій книзі «Перевезення вибухових речовин і виробів».

8. Змінено зразок свідоцтва ДОПНВ про підготовку водія (рис. 2). Бланки свідоцтва ДОПНВ повинні виготовлятися з полімерного матеріалу формату IД-1 відповідно до ДСТУ ISO/IEC 7810:2008 (розмір 85,60 x 53,98 мм). Свідоцтва ДОПНВ старого зразка, видані компетентними органами України й інших країн-учасниць ДОПНВ будуть чинними протягом усього терміну їх дії.

Свидетельство ДОПОГ о подготовке водителя

Рис. 2. Зразок свідоцтва ДОПНВ про підготовку водія

9. Змінено формат і порядок видачі письмових інструкцій на небезпечні вантажі.  Відповідно до нових вимог письмові інструкції повинні надаватися екіпажу транспортного засобу автомобільним перевізником (раніше письмові інструкції зобов'язаний був видавати відправник вантажу). Форма й зміст письмових інструкцій не залежать від вантажу, що перевозиться. Вони повинні відповідати зразку, наведеному в додатку 9 Правил. Письмові інструкції, що відповідають вимогам Правил, також відповідають і вимогам ДОПНВ, і тому можуть застосовуватися також і під час міжнародних перевезень небезпечних вантажів.  Ви можете купити письмові інструкції нового зразка у нашому інтернет-магазині.

10. Значно зменшено перелік небезпечних вантажів, перевезення яких необхідно погоджувати з ДАІ МВС України. Згідно з положеннями пунктів 10.1 і 10.2 Правил ДАІ погоджується тільки перевезення вантажів підвищеної небезпеки, перелік яких наведено в главі 1.10 ДОПНВ. Міжнародне перевезення небезпечних вантажів, перелічених у главі 1.10 ДОПНВ (на маршрутах, затверджених Міністерством інфраструктури України й ДАІ МВС України), здійснюється без погодження дорожнього перевезення небезпечного вантажу, виданого ДАІ МВС України. Також, з переліку документів, які подаються дозвільному центру для одержання погодження дорожнього перевезення небезпечного вантажу, виключено письмові інструкції.

11. Форма свідоцтва про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів приведена у відповідність до вимог ДОПНВ. Установлено єдиний порядок одержання даного свідоцтва.

12. Установлено вимоги до маркірування транспортних засобів і контейнерів, в яких перевозиться більше 8 тонн (маса брутто) небезпечних вантажів, упакованих в обмежених кількостях.

13. Змінено умови допуску водіїв до керування транспортними засобами, що перевозять небезпечні вантажі. Раніше необхідний для цієї мети трирічний стаж роботи водієм, замінено на трирічний стаж керування транспортним засобом.

14. Встановлено обов’язки осіб, які вивантажують небезпечні вантажі з транспортних засобів і контейнерів.

Зміни Правил було розроблено Департаментом ДАІ МВС України із залученням фахівців Лабораторії ADR. У зв'язку із чим хотілося б висловити подяку працівникам Департаменту ДАІ МВС України Євгенію Кравченку, Станіславу Мізіну, Ярославу Забишному, а також директорові Департаменту безпеки Міністерства інфраструктури України к.т.н. Миколі Горбасі.