15/01/2012

Маркірування багатоелементного газового контейнера під час перевезення неону стисненого

У першу чергу давайте розберемося з маркіруванням багатоелементного газового контейнера (далі – БЕГК). Відразу треба відзначити, що перевізник не зобов'язаний його маркірувати. Обов'язок з маркірування даного засобу втримання вантажу покладається на відправника вантажу. Якщо небезпечний вантаж готує до перевезення відповідальний за наповнення, то він повинен забезпечити, щоб приписані інформаційні таблиці небезпечного вантажу й знаки небезпеки були розміщені на БЕГК.

Знаки небезпеки (у ДОПНВ – інформаційні табло), вказані для небезпечного вантажу в Переліку небезпечних вантажів (графа 5 таблиці А глави 3.2 додатка А ДОПНВ), що міститься в БЕГК, повинні кріпитися на обидві бічні сторони і до кожної торцевої сторони БЕГК (рис. 1). Знаки небезпеки повинні розташовуватися на контрастному тлі й обводитися пунктирним або суцільним зовнішнім контуром.

Примітка. У ДОПНВ не визначено вимоги до зносостійкості знаків небезпеки, які повинні розміщатися на БЕГК.

Інформаційні таблиці небезпечного вантажу (у ДОПНВ – таблички оранжевого кольору) повинні бути на бічних сторонах кожного БЕГК, якщо для речовини, що перебуває в БЕГК, у Переліку небезпечних вантажів (у стовпчику 20 таблиці А глави 3.2 додатка А ДОПНВ) зазначено ідентифікаційний номер небезпеки (рис. 1).

Маркировка многоэлементных газовых контейнеров с неоном сжатым

Рис. 1. Маркірування БЕГК знаками небезпеки й інформаційними таблицями небезпечного вантажу під час перевезення неону стисненого

Як всім напевно відомо, до написів на інформаційних таблицях небезпечного вантажу застосовуються вимоги щодо зносостійкості й вогнестійкості, тобто: ідентифікаційний номер небезпеки й номер ООН повинні бути такими, що не стираються, і залишатися розбірливими після перебування у вогні протягом 15 хвилин. Однак, у зв'язку з тим, що в морі навряд чи рятувальні служби встигнуть дістатися до судна протягом 15 хвилин у разі аварії, а вміст БЕГК, завантажених на судно відомий, то вимога до вогнестійкості не застосовується до інформаційних таблиць, розміщених на БЕГК.

Тепер розберемося з маркіруванням транспортних засобів, що перевозять БЕГК з небезпечними вантажами.

Маркірування транспортних засобів буде залежати від типу транспортного засобу, який використовується для перевезення БЕГК. А точніше від того, помітно знаки небезпеки й інформаційні таблиці небезпечного вантажу, розміщені на БЕГК, зовні транспортного засобу або ні.

Випадок 1.Маркірування транспортних одиниць, що перевозять БЕГК на відкритих платформах (інформаційні таблиці небезпечного вантажу й знаки небезпеки, розміщені на БЕГК добре видно).

Транспортна одиниця, що перевозить БЕГК із небезпечним вантажем, повинна мати дві «нейтральні» (без написів) інформаційні таблиці небезпечного вантажу, розміщені попереду й позаду транспортної одиниці. Вони повинні бути добре видними (рис. 2).

У цьому випадку це мабуть і є всі вимоги до маркірування транспортних одиниць, що перевозять БЕГК.

Маркировка транспортных средств при перевозке МЭГК с неоном сжатым

Рис. 2. Маркірування транспортних одиниць, що перевозять БЕГК із неоном стисненим,
 на відкритій платформі

Випадок 2. Маркірування транспортних одиниць, що перевозять БЕГК на закритих платформах (інформаційні таблиці небезпечного вантажу й знаки небезпеки, розміщені на БЕГК, не видно зовні транспортного засобу).

Тут ситуація більш складна, і під час перевезення на транспортній одиниці тільки одного небезпечного вантажу існує 2 варіанта.

Якщо знаки небезпеки, прикріплені до БЕГК, не видно зовні транспортного засобу, що його перевозить, то такі ж самі знаки небезпеки повинні також прикріплюватися до обох бічних сторін і позаду транспортного засобу (рис. 3). А якщо ні, то розміщати інформаційне табло на транспортному засобі не потрібно.

Технічні вимоги до знаків небезпеки, які кріпляться до транспортного засобу, такі ж самі, що й до знаків небезпеки, розміщених на БЕГК.

Вимоги до розміщення нейтральних таблиць залишаються такими самими. Вони розміщаються попереду й позаду транспортної одиниці (рис. 3).

Якщо інформаційні таблиці небезпечного вантажу, прикріплені до БЕГК, не видно зовні транспортного засобу, що його перевозить, інформаційні таблиці небезпечного вантажу повинні розміщатися на бічних сторонах транспортного засобу. На цих таблицях повинні бути зазначені ідентифікаційний номер небезпеки (верхня частина таблиці) і номер ООН (нижня частина таблиці), вказані, відповідно, у стовпчиках 20 і 1 Переліку небезпечних вантажів (таблиці А глави 3.2 додатка А ДОПНВ) для речовини, що міститься в БЕГК. Дане положення застосовується, якщо місткість БЕГК більш 3 куб.м і для речовини, що перебуває в БЕГК, у Переліку небезпечних вантажів (у стовпчику 20 таблиці А глави 3.2 додатка А ДОПНВ) зазначено ідентифікаційний номер небезпеки (рис. 3).

Маркировка транспортных средств при перевозке МЭГК с неоном сжатым

Рис. 3. Маркірування транспортних одиниць, що перевозять БЕГК із небезпечним вантажем, у тентованому (критому брезентом)
транспортному засобі

Від таблиць, розміщених на бічних поверхнях транспортного засобу, можна відмовитися. При цьому «нейтральні» таблиці повинні бути замінені інформаційними таблицями небезпечного вантажу із зазначеними на них ідентифікаційними номерами небезпеки й номером ООН (рис. 4).

Маркировка транспортных средств при перевозке МЭГК с неоном сжатым

Рис. 4. Альтернативний варіант маркірування транспортних одиниць, що перевозять БЕГК із неоном стисненим, у тентованому (критому брезентом) транспортному засоб.

До написів на інформаційних таблицях небезпечного вантажу, розміщених на транспортних засобах, застосовуються вимоги щодо вогнестійкості.