Задайте питання експерту:


Питання №5189 від 14/10/2025

Андрій, Україна

Добрий день! Є бажання реалізувати плани по створенню Мобільного заправного модуля для диз. палива на базі легкового причепа з цистерною в об'ємі 1000л. 1. Чи це не протирічить вимогам ADR? 2. Які конструктині і комплектні рішення обов'язкові? 3. Чи можливо використання вентеля на заміну донного клапана? 4. Чи можна у Вас пройти освідчення цистерни за вимогами ADR?

Доброго дня!

Ви не першій кому у голову прийшла подібна світла ідея. Але Ви перший, хто хоче зробити не упаковку, а цистерну. Це одне вже спричинить купу зайвих нікому непотрібних обмежень, включаючи ті питання, що Ви задаєте. Автоцистерна міскістю не більше 1000 літрів не вважається цистерною згідно з положеннями ADR, тому навряд там можна знайти вимоги до такої цистерни. Відповідно немає й вимог до перевірки такої цистерни.

Зазвичай роблять ємність завжди меншу 1000 літрів, наприклад 960 л, яка не є цистерною, а є контейнером ередньої вантажопідємності для масових вантажів (КСМ, IBC, Єврокуб називайте як хочете).

У той же час фактично кожен IBC має кран, а не донний клапан, і це нормально.

Піонери це ті, хто отримує стріли в спину. Може в цей бік подивитесь. 

Питання №5188 від 11/10/2025

Олександр , Украина

1. Чи має право поліція зупиняти транспортний засіб який перевозить небезпечний вантаж для перевірки погодження маршруту? 2. У випадку коли зупинила поліція (начебто за порушення ПДР) автомобіль з небезпечним вантажем (припустимо аміак зріджений ООН 1005), чи повинен працівник поліції мати при собі свідоцтво ДОПНВ? Які норми закону це регулюють?

Добридень! 

Стосовно питання 1, повідомляємо наступне:

Згідно з положеннями статті 35 Закону України «Про Національну поліцію» поліцейський може зупиняти транспортні засоби, включаючи транспортні засоби, що перевозять небезпечні вантажі, у разі:

1) якщо водій порушив Правила дорожнього руху;

2) якщо є очевидні ознаки, що свідчать про технічну несправність транспортного засобу;

3) якщо є інформація, що свідчить про причетність водія або пасажирів транспортного засобу до вчинення дорожньо-транспортної пригоди, кримінального чи адміністративного правопорушення, або якщо є інформація, що свідчить про те, що транспортний засіб чи вантаж можуть бути об’єктом чи знаряддям учинення дорожньо-транспортної пригоди, кримінального чи адміністративного правопорушення;

4) якщо транспортний засіб перебуває в розшуку;

5) якщо необхідно здійснити опитування водія чи пасажирів про обставини вчинення дорожньо-транспортної пригоди, кримінального чи адміністративного правопорушення, свідками якого вони є або могли бути;

6) якщо необхідно залучити водія транспортного засобу до надання допомоги іншим учасникам дорожнього руху або поліцейським або як свідка під час оформлення протоколів про адміністративні правопорушення чи матеріалів дорожньо-транспортних пригод;

7) якщо уповноважений орган державної влади прийняв рішення про обмеження чи заборону руху;

8) якщо спосіб закріплення вантажу на транспортному засобі створює небезпеку для інших учасників дорожнього руху;

9) порушення порядку визначення і використання на транспортному засобі спеціальних світлових або звукових сигнальних пристроїв;

10) якщо зупинка транспортного засобу, який зареєстрований в іншій країні, здійснюється з метою виявлення його передачі у володіння, користування або розпорядження особам, які не ввозили такий транспортний засіб на митну територію України або не поміщували в митний режим транзиту;

11) якщо є наявна інформація, яка свідчить про те, що водій або пасажир транспортного засобу є особою, яка самовільно залишила місце для утримання військовополонених.

З врахуванням вищенаведеного, поліцейський не може зупиняти транспортний засіб, що перевозить небезпечні вантажі, для перевірки погодження маршруту руху.

Стосовно питання 2, повідомляємо наступне.

Відповідно о положень пункту 5 розділу ІІІ Правил дорожнього перевезення небезпечних вантажів, затверджених наказом МВС від 04.08.2018  № 656, контроль здійснюється посадовою особою, що має відповідні повноваження, передбачені в посадових інструкціях, та пройшла спеціальне навчання (перепідготовку) з питань перевезення небезпечних вантажів. Положення цього пункту не означають, що поліцейській має мати при собі і пред’являти під час проведення контролю дійсне ДОПНВ свідоцтво про підготовку водія. Інформацію про проходження такою посадовою особою відповідного навчання Ви можете отримати шляхом надсилання до відповідного органу запиту на отримання публічної інформації.

 

Питання №5187 від 6/10/2025

Олександр, Україна

До питання № 5185 от 24/09/2025 Але ж в Постанові КМУ 1285 чітко зазначено, "Дія цього Порядку не поширюється на працівників суб'єктів перевезення радіоактивних матеріалів". Як бути

Це питання не до мене, а до Гержода, Горбахи та ще одного діяча, прізвища, якого вже й не памʼятаю, авторів цієї несумітниці, затвердженої Кабміном. 

Ви можете взяти Ваше свідоцтво й з ним пійти в сервісний центр й спробувати здати іспит для отримання Свідоцтва ДОПНВ про підготовку водія. Або в тій навчальній установі де ви навчались взяти свідоцтво ДОПНВ про підготовку водія.

Не впевнений, що з цього щось вийде.

 

 

Питання №5186 від 25/09/2025

Евгений, Украина

Вітаю! На бортовий автомобіль маса якого з навантаженням 7.5 т. який перевозить балони з різними газами другої групи, обовязково повинен бути обладнанний додатково захистом мережі? додатково кнопкою маси.

Добридень! 

Ні. Пристроєм для знеструмлення електричних кіл обов’язково обладнуються транспортні засоби FL та EX/III. Ці транспортні засоби спеціального призначення для перевезення вибухових речовин та виробів класу 1 та визначених небезпечних вантажів в цистернах.

Питання №5185 від 24/09/2025

Олександр, Україна

Чи потрібно водію, що перевозить тільки радіоактивні матеріали, ДОПНВ-свідоцтво, якщо він пройшов курс з питань "радіаційна безпека при перевезенні радіоактивних матеріалів", що за програмою еквівалентний курсу по темам визначеним в розділі 8.2.2.3.5, як це зазначено у п.S11 глави 8.5 Бо виходить, що в нас водій і по ДОПНВ навчається, і по 143 наказу Державтомрегулювання. При чому вивчаючи один і той самий матеріал. А навчання потребує витрат та відриву від роботи. Як всеж таки працює п.S11 глави 8.5 в Україні?

Добридень! 

"Як всеж таки працює п.S11 глави 8.5 в Україні"

Ніяк не працює, оскільки це не враховано в Законі України "Про перевезення небезпечних вантажів", Постанові КМУ 1285, Правилах дорожнього рухута та наказі МВС 449. 

Для того, щоб перевозити небезпечні вантажі на транспортному засобі позначеними табличками оранжевого кольору, у водія згідно вищевказаних нормативних документів має бути свідоцтво ДОПНВ про підготовку водія. Воно не видається після проходження за тією програмою навчання, що Ви вказали.

 

На все добре, Олексій

Питання №5184 від 10/09/2025

Алена, Україна

Здравствуйте. Как можно узнать(не видя паспорта безопасности), является ли Диизононилфталат (прозрачная маслянистая жидкость,пластификатор) грузом АДР при транспортировке Украина-Турция.Спасибо.

Добридень! 

Може так виявитись, що і не має таких місць. 

https://echa.europa.eu/substance-information/-/substanceinfo/100.044.602

Інформація про класифікацію цієї речовини відсутня на сайті Європейської хімічної агенції. В переліку небезпечних вантажів вона не зазначена прямо за найменуванням. Тому єдине місце, де можна знайти інформацію це паспорт безпеки. Можети їх пошукати за номерами CAS 28553-12-0, CAS 68515-48-0.  

Питання №5183 від 3/09/2025

Ольга, Україна

Доброго дня, чи є небезпечним перевезення лаку для волосся, наприклад 10 палет? Якщо так, то до якої групи належить? Дякую за відповідь.

Добрий день! 

Зазвичай лак для волосся перевозиться в аерозольних розпилювачах, який містить газ. У цьому випадку, він є небезпечним вантажем. 

Але це не означає, що треба для його перевезення використовувати спеціалізований транспортний засіб, водію мати свідоцтво ДОПНВ, укомплектовувати транспортний засіб додатковими вогнегасниками та ADR-комплектом, а також відкривати таблички оранжевого кольору. 

Скоріш за все, що лак для волосся, виявиться небезпечним вантажем в обмежених кількостях. Щоб це точно з’ясувати треба зробити наступне:

  1. Запитати у вантажовідправника паспорт безпечності (SDS). Якщо там вказаний номер ООН, то вантаж є небезпечним. Скоріш за все там буде номер ООН 1950, клас 2.1;
  2. Треба дізнатися місткість однієї одиниці внутрішньої тари (місткість одного балончика). Скоріш за все вона не буде перевищувати 1 л. Не знаю якій жінці знадобиться балончик більшої місткості, бо не зручно. 
  3. Треба дізнатися тип зовнішньої тари — жорстка (ящик) чи м’яка (термоусадка).
  4. Треба з’ясувати масу брутто однієї упаковки. 

Якщо не перевищені максимальні кількості для внутрішньої тари (1 л) та максимальні кількості для зовнішньої тари (30 кг в разі жорсткої тари чи 20 кг в разі м’якої тари), то цей небезпечний вантаж є небезпечним вантажем, упакованим в обмежених кількостях. 

У цьому випадку, якщо маса брутто вантажу лаку для волосся перевищує 8 тонн, є тільки 2 обмеження з якими Ви можете стикнутися:

  1. Транспортну одиницю треба позначити лише двома маркувальними знаками для небезпечних вантажів в обмежених кількостях.
  2. Водію з таким вантажем буде заборонено проїжджати з таким вантажем через тунелі категорії E.

Якщо маса брутто небезпечного вантажу, упакованого в обмежених кількостях, не перевищує 8 тонн, то додаткових вимог для перевізника ADR не встановлює.

Подивіться відповідне відео на нашому YouTube-каналі.

На все добре, Олексій 

Питання №5181 від 20/08/2025

Інна, Україна

Вітаю! Скажіть, будь ласка, при перевезенні Легкозаймистих рідинз температурою спалаху не вище 60 °C, ООН № 1993, клас 3, група пакування ІІІ, код класифікації F1 (максимальна кількість на внутрішню тару 5л) свідоцтво на ТЗ про допуск до перевезення небезпечних вантажів та свідоцтво про підготовку водія потрібні лише коли загальна кількість такого вантажу на ТЗ перевищує 1000 л? Враховувати при визначенні таблицю 1.1.3.6.3. ДОПНВ?

Вітаю! 

Свідоцтво про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів згідно з положеннями ДОПНВ та Правил дорожнього перевезення небезпечних вантажів не вимагається взагалі під час перевезення вантажів класу 3 в упаковках.

Свідоцтво ДОПНВ про підготовку водія вимагається тоді, коли кількість небезпечного вантажу, що перевозиться на транспортній одиниці перевищує значення, вказані для нього в підрозділі 1.1.3.6 ДОПНВ. Для цього вантажу максимальна кількість, яку дозволяється перевозити в упаковках, позначених знаками небезпеки, на одній транспортній одиниці, не маючі свідоцтва ДОПНВ про підготовку водія, становить 1000 літрів. 

Питання №5180 від 14/08/2025

Олексій, Україна

Доброго дня, підкажіть будь ласка, чи потрібне авто з адр. при перевезенні вантажу(стіральні порошки) які пофасовані в упаковки по 1кг. при загальній вазі 2т і 3євро палети. номер UN3378?

Добридень! 

Для таких вантажів важливо знати в яку зовнішню тару вони запаковані і чи використовується вона взагалі. Так, як в описаній Вами ситуації може бути 2 варіанта. 

Якщо упаковки по 1 кг, укладені, наприклад в ящики масою брутто не більше 30 кг, то такий вантаж є небезпечним вантажем в обмежених кількостях. Упаковки в цьому разі позначаються знаками у вигляді ромба із зафарбованими верхнім і нижнім кутами. У цьому випадку Ви повинні перевозити небезпечний вантаж не позначаючі транспортний засіб табличками оранжевого кольору. У цьому випадку не вимагаються свідоцтво ДОПНВ про підготовку водія, ADR-комплект, додаткові вогнегасники і т.п. 

Якщо цей вантаж перевозиться в упаковках по 1 кг без зовнішньої тари, упаковки мають позначатися вже знаками небезпеки й треба при такій кількості відкривати таблички оранжевого кольору, мати свідоцтво ДОПНВ про підготовку водія, ADR-комплект та додаткові вогнегасники і т.п.

Питання №5179 від 12/08/2025

Максим, Украина

Добрий день! Чи можна перевозити автомобільним транспортом аккумулятори UN3480 (окремо від пристроїв) масса нетто одного 9кг *заряджені на 100%*? повна партія 18т Дякую!

Добридень! 

Літій-іонні батареї під номером UN 3480 дозволяється перевозити, навіть тоді, коли вони ушкодженні й небезпечні. Різниця тільки в умовах перевезення.

Тобто перевезення не заборонене. Треба визначити тільки які вимоги треба виконувати під час перевезення. Хоча у випадку вказаних Вами  параметрів перевезення, якщо вони правильно запаковані та промарковані, треба перевозити з відкритими табличками оранжевого кольору. 

Подивіться відповідне відео на нашому YouTube-каналі.

Питання №5178 від 11/08/2025

Сергій, Украина

Добрий день! ТОВ ВКФ "ВВВ" м. Суми звертається з проханням розяснити питання, що до перевезення небезпечного вантажу класс безпеки 8, тара- емності від 5- 60л. кубові ємності, загальною вагою до 22 тонн. кислоти. Луг у мішках по 25 кг. на палетах. Чи потрібно отримувати дозвіл на перевезення на напівпричіп який у тех талоні зазначен як не спеціалізований?! Моделі напівпричипів МАЗ 9758 № ВМ 6029ХХ ; МАЗ 97583 № ВМ5245ХТ. Будемо дуже вдячні за розяснення!

Добридень! 

Перевезення небезпечних вантажів автомобільним транспортом по території України регламентуються вимогами Законів України «Про перевезення небезпечних вантажів», «Про приєднання України до Європейської Угоди про міжнародне дорожнє перевезення небезпечних вантажів (ДОПНВ)», Угодою про міжнародне дорожнє перевезення небезпечних вантажів (далі — ДОПНВ) та Правилами дорожнього перевезення небезпечних вантажів (далі — Правила), затвердженими наказом МВС України від 04.08.2018 № 656. Порядок видачі та оформлення свідоцтв про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів, затверджено наказом МВС України від 04.08.2018 № 656.
Згідно з положеннями підпункту 3 пункту 9 глави І Правил свідоцтво про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів повинно бути на транспортних засобах, що перевозять такі вантажі, у випадках, коли це свідоцтво передбачене для даного перевезення вимогами ДОПНВ. 
Згідно з положеннями розділів 8.1.2, 9.1.2 та 9.1.3 ДОПНВ свідоцтво про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів вимагається тільки на транспортних засобах EX/II, EX/III, FL, АТ та MEMU. На транспортних засобах інших типів, що здійснюють перевезення небезпечних вантажів, згідно положень ДОПНВ, не вимагається наявність спеціальних свідоцтв про допущення до перевезення таких вантажів.
 
 
Довідково.
 
«Транспортний засіб EX/II» або «транспортний засіб EX/III» означає транспортний засіб, призначений для перевезення вибухових речовин і виробів (клас 1).
 
«Транспортний засіб FL» означає:
а) транспортний засіб, призначений для перевезення рідин з температурою спалаху не вище 60 °С (за винятком дизельного палива, відповідного до стандарту EN 590:2013 + AС:2017, газойля й палива пічного легкого – № ООН 1202 – з температурою спалаху, вказаною в стандарті EN 590:2013 + AС:2017) у вбудованих цистернах або знімних цистернах місткістю більше 1 м куб. або в контейнерах-цистернах або переносних цистернах індивідуальною місткістю більше 3 м куб.; або
б) транспортний засіб, призначений для перевезення легкозаймистих газів у вбудованих цистернах або знімних цистернах, місткістю більше 1 м куб. або в контейнерах-цистернах або переносних цистернах або багатоелементних газових контейнерах (БЕГК) індивідуальною місткістю більше 3 м куб.;
в) транспортний засіб-батарею загальною місткістю 1 м куб., призначений для перевезення легкозаймистих газів; або
г) транспортний засіб, призначений для перевезення стабілізованого пероксиду водню або стабілізованого водяного розчину пероксиду водню, що містить більше 60% пероксиду водню (клас 5.1, № ООН 2015), у вбудованих цистернах або знімних цистернах місткістю більше 1 м куб. або в контейнерах-цистернах або переносних цистернах індивідуальною місткістю більше 3 м куб..
 
«Транспортний засіб AT» означає:
a) транспортний засіб, крім транспортного засобу EX/III або FL або MEMU, призначений для перевезення небезпечних вантажів у вбудованих цистернах або знімних цистернах місткістю більше 1 м куб. або в контейнерах-цистернах, переносних цистернах або БЕГК індивідуальною місткістю більше 3 м куб.; або
б) транспортний засіб-батарею загальною місткістю більше 1 м куб., крім транспортного засобу FL.
 
«MEMU» означає машину або транспортний засіб із установленою на ньому машиною для виготовлення вибухових речовин з небезпечних вантажів, що не є вибуховими, і їх заряджання. Машина складається з різних цистерн і контейнерів для масових вантажів, технологічного обладнання, а також насосів і пов’язаних з ними пристроїв. МЕМU можуть мати спеціальні відділення для упакованих вибухових речовин.
 
Таким чином, при перевезенні небезпечних вантажів, свідоцтво про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів повинно бути тільки на транспортних засобах, що здійснюють перевезення:
– вибухових речовин та виробів класу 1 в упаковках у кількостях, що перевищують максимальні загальні значення, вказані у підрозділі 1.1.3.6 ДОПНВ; 
– небезпечних вантажів у контейнерах-цистернах чи переносних цистернах, або багатоелементних газових контейнерах місткістю понад 3 м куб., у вбудованих чи знімних цистернах місткістю понад 1 м куб., а також транспортних засобах-батареях місткістю понад 1 м куб.;
– небезпечних вантажів у змішувально-зарядних машинах (MEMU).
З врахуванням вищенаведеного, під час перевезення небезпечних вантажів класу 8 в упаковках свідоцтво про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів не вимагається незалежно від кількості вантажу, що перевозиться.
 

Питання №5174 від 1/08/2025

Орест Зборовський, Україна

Добрий день. Останнім часом Словаки не визнають вогнегасники українського виробництва і українську повірку. Вимагають тільки ЄС. Що сталося? Щось змінилося?

Добридень! 

Нічого не змінилося. Всі ті самі вимоги розділу 8.1.4 ADR. 

"8.1.4.3 Переносні вогнегасники повинні бути придатні для використання на транспортному засобі й повинні задовольняти відповідним вимогам стандарту EN 3 «Переносні вогнегасники», частина 7 (EN 3-7:2004 + A1:2007)."

Цей пункт завжди був у ADR, просто на нього не звертали раніше уваги.

Ми завжди можесо вам допомогти з цим питанням + 38 (050) 547-18-16.

На все добре, Олексій 

 

Питання №5172 від 1/08/2025

Андрій, Україна

Для раствора спирта этилового класс 3, номер опасности 30, группа упаковки 3, транспортная категория 3 содержание концентрации спирта ниже 24% для этого продукта нужно ли согласовывать маршрут? Спасибо!

Питання №5171 від 31/07/2025

Олексій, Україна

Доброго дня. Скажіть будь ласка можливо відкрити червону полосу для тентованого рено мастер бус. Дякую

Добридень!

Червона полоса — свідоцтво про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів (далі — свідоцтво про допущення).

На такий транспортний засіб треба оформлювати свідоцтво про допущення тільки у випадку його використання для перевезення вибухових речовин і виробів класу 1. 

Для перевезення інших вантажів, які можна завантажити в такий транспортний засіб, не вимагається оформлювати свідоцтво про допущення. 

Таким чином, оформити на такий транспортний засіб свідоцтво можна як на транспортний засіб EX/ІІ, якщо він має дизельний двигун. Якщо транспортний засіб працює не на дизельному паливі, а на іншому джерелі живлення, то оформити свідоцтво з дотриманням всіх вимог не вийде.

На все добре, Олексій

Питання №5170 від 29/07/2025

Сергій, Україна

А як так вийшло, що програма ADRpro у Вас російською мовою? Розробники з росії?

Добридень! 

Ця програма розроблена до 2022 року. Розробники в Україні. Нажаль програміст залишився в Донецьку. З тих часів програма не оновлюється, продається як, є.

На сьогодні, якщо реально дивитися на речі. Оновити програму, ще може і можемо, а ось перекласти на іншу мову вже ні. Доречи в 2004 вперше вона була видана українською мовою. Але попит на неї був і в тих, країнах, де українську не розуміють (Грузія, Вірменія, Казахстан, країни Прибалтики тощо), тому її було перероблено.

Питання №5169 від 24/07/2025

Вячеслав, Україна

Чи потрібно водію мати свідоцтво "ADR" і ящик з комплектом ADR(+таблички оранжевого кольору) - якщо перевозяться небезпечні вантажі (засоби захисту рослин) на авто типу Fiat Doblo/Fiorino вантажопідйомністю 500-850 кг. ?

Добридень! 

Це все визначається окремо для кожного небезпечного вантажу за номером ООН і групою пакування (римська цифра I, II чи III).

Якщо вантаж перевозиться один, то дізнатися кількість коли це все не треба Ви можете з переліку небезпечних вантажів у нас на сайті: 

Якщо перевозиться одразу декілька вантажів, то Ви можете для визначення режиму перевезення скористатися програмою Вантаж АДР.

Номер ООН та групу пакування кожного пестициду та агрохімікату (якщо він дійсно є небезпечним вантажем) Ви можете дізнатися з паспорту безпечності, який має передаватися на вимогу кожного, виробником хімічного продукту.

На все добре, Олексій

Питання №5168 від 24/07/2025

Людмила, Україна

Підкажіть, будь ласка: при транспортуванні аерозолів (монтажної піни), чи потрібне бути маркування із знаком 2.1 на кожному балоні? (крім маркування на коробках та машині)

Добридень! 

Якщо аерозолі перевозяться у зовнішній тарі, наприклад, ящику, то транспортне маркування, що вказує на небезпеку наноситься на зовнішню тару. Наносити на сам балончик таке маркування не треба. А просто аерозольний балончик без зовнішньої тари скоріш за все перевозити заборонено, крім випадків перевезення фізичною особою для власних потреб і пару випадків інших подібних звільнень.  На сам балончик наноситься обовязкова етикетка, передбачена Узгодженою на глобальному рівні системою класифікації та маркування хімічної продукції. Там чуток інші піктограми (символ в білому ромбі з червоною каймою).

На все добре, Олексій

 

Питання №5167 від 24/07/2025

Ars, Україна

Підприємство здійснює поставку пестицидів та агрохімікатів на автомобилях типу Fiat Doblo (до 1 т навантаження). Враховуючи, що пестициди та агрохімікати відносяться до небезпечних вантажів, чи потрібно у такому разі щоб водії подібного тз Fiat Doblo мав дозвіл ADR та ТЗ сертифікат у відповідності ADR.

Добридень! 

Не всі, пестициди і агрохімікати відносяться до небезпечних вантажів, наприклад карбамід, КАС не відносяться, як і багато інших.

Також пистицид чи агрохімікат може бути запакований в обмежених кількостях, тоді скільки би Ви не везли, то свідоцтво ДОПНВ і письмові інструкції водію мати не треба незалежно від кількості.

Слід окремо зазначити, що під час перевезення пестицидів і агрохімікатів в упаковках незалежно від кількості згідно з Правилами дорожнього перевезення небезпечних вантажів та ДОПНВ/ADR на транспортний засіб не треба оформлювати свідоцтво про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів (свідоцтво з червоною полосою). Але в певних виподках, транспортний засіб має позначатися двома табличками оранжевого кольору, мати АДР комплект та додаткові вогнегасники.

Це все визначається окремо для кожного небезпечного вантажу за номером ООН і групою пакування (римська цифра I, II чи III).

Якщо вантаж перевозиться один, то дізнатися кількість коли це все не треба Ви можете з переліку небезпечних вантажів у нас на сайті: 

Якщо перевозиться одразу декілька вантажів, то Ви можете для визначення режиму перевезення скористатися програмою Вантаж АДР.

Номер ООН та групу пакування кожного пестициду та агрохімікату (якщо він дійсно є небезпечним вантажем) Ви можете дізнатися з паспорту безпечності, який має передаватися на вимогу кожного, виробником хімічного продукту.

На все добре, Олексій

Питання №5166 від 18/07/2025

Михайло, Україна

Чи можна у вас придбати регламент 561 з роз'ясненням в електронному вигляді?

Добридень! 

Раніше ми продавали книги в електронному вигляді. Однак їх почали викладати в соцмережах і на різних сайтах. В результаті продажі паперових книг впали до тієї межі, коли нові книги сенсу взагалі писати і видавати не стало.

Тому, на жаль, наші книги не продаються в електронному вигляді, крім декількох. Можливо ми повернемось до видання електронних книг але лише після впровадження в країні нормального законодавства про захист авторських та суміжних прав.

Але ми можемо за кордон відправити у паперовому вигляді, якщо треба.

На все добре, Пахно Олексій

Питання №5164 від 4/07/2025

Євген, Ukr

Добрий день! Мене цікавить можливість придбати упаковку для авіаперевезення корозійних речовин: код ООН 2803 (галій металевий).

Добридень! 

Так, у нас є партнери, які пакують такі вантажі для авіаційного транспорту. 

Передав їм, написану Вами електронну адресу. Але, якщо вона не вірна, звʼяжитесь з нами по електронній пошті glabadr@gmail.com

Так, вони підтвердили, що роблять таку упаковку вже років 25. 

Питання №5162 від 2/07/2025

Катя, Україна

Підкажіть, які саме автоцистерни підходять для перевезення карбамід формальдегідної смоли і чи потрібний АДР для даного вантажу?

Добридень!

Ці смоли бувають різні. Тому для початку Вам треба звернутися до відправника і запитати в нього паспорт безпечності на вантаж (SDS). Подивитися що написано в розділі 14 Паспорту безпечності і надати в наступному запиті номер ООН вантажу та групу упакування (римську цифру I, II чи III). 

Тільки маючи цю інформацію можна надати відповідь на Ваше питання.

Питання №5161 від 6/06/2025

Віктор, Україна

Добрий день.Чи можна везти вантаж UN1950 без посвідчення АДР

Добридень!

Все залежить від упаковки, кількості що перевозиться та видів небезпеки вмісту аерозольних балончиків.

Ось тут я писав про перевезення аерозолів: https://t.me/adrsecrets/638

Тобто, якщо:

  • на упаковки нанесено знак для небезпечних вантажів в обмежених кількостях (ромб з зафарбованими верхнім і нижнім кутами), то такий вантаж аерозолів можна везти без свідоцтва ДОПНВ про підготовку водія у будь-якій кількості;
  • на упаковки нанесені знаки небезпеки (червоний, зелений тощо у верхній частині яких нанесено символ небезпеки, а в нижній — цифру "2"), то без свідоцтва ДОПНВ про підготовку водія можна везти тільки певну кількість, яку зазначено для кожній позиції тут: https://labadr.com.ua/cargos/index/class:any/code:any/uno_code:1950/

Питання №5160 від 3/06/2025

Геннадій , Україна

Чи потрібно мені відповідно до правила тисячі пунктів відкривати таблички при такому записі Ось переписаний текст з зображення: --- UN 1123, ACETATI DI BUTILE, 3, III, (D/E) 3 Fusti — 75,0 LT — 71,6 KG UN 1123, BUTYL ACETATES, 3, III, (D/E) Drums UN 1263, MATERIE SIMILI ALLE PITTURE, 3, II, (D/E) 20 Fusti — 100,0 LT — 108,0 KG UN 1263, PAINT RELATED MATERIAL, 3, II, (D/E) Drums UN 1263, PITTURE, 3, III, (D/E) 20 Fusti — 320,7 LT — 538,6 KG UN 1263, PAINT, 3, III, (D/E) Drums ---

Питання №5159 від 28/05/2025

Марина, Украина

Добрый день! Подскажите, пожалуйста, являются ли свинцово-кислотные аккумуляторы опасными для перевозки? Battery NetPRO CS12 Battery NetPRO HLC12

Добридень!

Як відомо, АКБ є потенційно небезпечними через корозійний (їдкий) електроліт. Потрібно акуратно обробляти та укладати акумуляторні батареї для виключення витоку електроліту під час перевезення. Найчастіше акумуляторні кислотні батареї відносяться до номера ООН 2794.

ADR передбачає умови, при дотриманні яких акумуляторні кислотні батареї можуть перевозитися без обмежень, тобто як звичайні вантажі.

До маркування акумуляторних батарей спеціальним положенням 295 глави 3.3 ADR застосовуються спрощені вимоги. Так, не потрібно наносити маркування та знаки на кожну батарею окремо, якщо відповідне маркування та знак нанесені на піддон. 

Однак у нанесенні номера ООН та знаку небезпеки для акумуляторних батарей часто немає потреби.

На нові акумуляторні батареї кислотні вимоги ADR не поширюються, якщо:

  • вони закріплені способом, що перешкоджає їх ковзанню, падінню або пошкодженню;
  • вони забезпечені захватними пристроями, за винятком випадків, коли вони належним чином штабельовані, наприклад, на піддонах;
  • на їх зовнішній поверхні немає ніяких небезпечних слідів лугів або кислот;
  • вони захищені від короткого замикання.
Вразі, якщо всі 4 вищезазначені умови виконані, то акумуляторні кислотні рідинні батареї не є небезпечним вантажем.
 

Питання №5158 від 24/05/2025

Алексей Харьков , Украина

Нужена кнопка в кабине для отключения массы при перевозке дизеля в цистерне

Добридень! 

Дизель буває різним. Є види для яких і треба.

Але в цілому питання не вірне. Треба дивитися, які відміткі у Вас зроблені в графі 7 свідоцтва про допущення транспортних засобів до перевезення небезпечних вантажів на тягач. Якщо там не викреслено FL чи EX/III, то пристрій для знеструмлення електричних кіл є обовязковим, а якщо FL чи EX/III викреслено, то такий пристрій не є обовʼязковим. У другому випадку, такий тягач дозволяється використовувати для перевезення цистерн з дизельним паливом ЄВРО.

А взагалі дивіться відео на нашому YouTube каналі  https://youtu.be/k41XbvIQHn4

 

Питання №5157 від 16/05/2025

Олена, Україна

Вітаю! Підкажіть, будь ласка, де знайти прописану дозволену вагу за класами. Хочу зрозуміти скільки кг можна возити без дозволів по Україні. Дякую!

Добрий день! 

Подивіться тут в переліку, там для кожного вантажу вказано https://labadr.com.ua/cargos/index/

P.S. Не забудьте натиснути на загальній сторінці переліку на назву вантажу. 

Питання №5156 від 16/05/2025

Сергій, Україна

доброго дня. чи потрібно водію дозвіл як що перевозить UN NO3480 ?

Доброго дня!

Залежить від багатьох факторів. Неодноразово писав в наших соцмережах на цю тему. Зараз відео на YouTube роблю.

По-перше, свідоцтво ДОПНВ про підготовку водія "привʼязано" до знаків небезпеки. Тому, якщо це нова батарея, її енергоємність не перевищує 100 Вт-год, і вона позначена не знаком небезпеки, а маркувальним знаком літієвих батарей (квадрат з приривчастою рамкою червоного кольору всередені якого нарисована група батарей, одна з яких ушкоджена і з неї виходить полумʼя), то свідоцтво ДОПНВ про підготовку водія не вимагається. При цьому не є важливим, скільки таких упаковок перевозиться.

По-друге, якщо енергоємність батареї перевищує 100 Вт-год, упаковка позначена знаком небезпеки (чорно-білий ромб в верхній частині якого зображено сім чорних смуг, а в нижній група батарей, ще нижче цифра 9 підкреслена), то таких батарей можна перевозити без свідоцтва ДОПНВ про підготовку водія не більше 333 кг на транспортну одиницю. 

 

Питання №5155 від 15/05/2025

Саня, Украина

Чи має право поліція зупиняти траснпотний засіб, що перевозить небезпечний вантаж для перевірки документів? І як в цьому випадку бути із ст 35 З-ну "Про НП". І які небезпечні вантажі контролюються Національною поліцією, а які укртрансбезпекою? Дякую!

Добридень! 

Просто зупиняти для перевірки документів не можуть. Виключкенням є проведення операції "Небезпечний вантаж" в рамках якої можуть зупиняти.

Стосовно Укртрансбезпеки. Укртрансбезпека не може контролювати дотримання вимог Правил дорожнього перевезення небезпечних вантажів, про що вказано в положенні про цю службу. Вони мають перевіряти наявність перевізних документів, перелічених в Законі України "Про автомобільний транспорт". Там згадуються такі документи як свідоцтво ДОПНВ про підготовку водія, свідоцтво про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів та письмових інструкцій. Наявність цих документів може контролювати Укртрансбезпека у тих випадках, коли вони вимагаються положеннями Правил дорожнього перевезення небезпечних вантажів та ДОПНВ.

 

Питання №5153 від 13/05/2025

Олександр, Украина

Доброго дня!Просимо надати консультацію стосовно перевезення водня в балонах разом з киснем в балонах бортовим авто.Чи можимо ми перевозити їх разом.

Добрий день! 

Перевезення небезпечних вантажів по території України регламентується Угодою про міжнародне дорожнє перевезення небезпечних вантажів (ДОПНВ). 

Це питання регулюється розділом 7.5.2 ДОПНВ.

Таке перевезення в одному транспортному засобі положеннями ДОПНВ не заборонене. 

На все добре, Олексій

Питання №5150 від 8/05/2025

Оксана, Україна

Добрий день! Підскажіть, будь ласка, чи зобов'язаний вантажовідправник перевіряти наявність у водія свідоцтва ДОПНВ про підготовку? Дякую!

Добридень! 

Перевезення небезпечних вантажів по території України регулюється Угодою про міжнародне дорожнє перевезення небезпечних вантажів (ДОПНВ). Відповідно до положень цієї Угоди:

Після прибуття в місце навантаження або розвантаження, включаючи контейнерні термінали, транспортний засіб і екіпаж транспортного засобу, а також контейнер(и), контейнер(и) для масових вантажів, БЕГК, контейнер(и)-цистерна(и) або переносна(і) цистерна(и), якщо такі є, повинні задовольняти встановленим нормативним вимогам (особливо відносно забезпечення експлуатаційної безпеки, загальної безпеки, чистоти й справного функціонування обладнання, використовуваного при навантаженні й розвантаженні).
 
Якщо в ДОПНВ не зазначено інше, навантаження не повинно здійснюватися, якщо:
 
a) результати перевірки документів або
 
b) результати огляду транспортного засобу або контейнера(ів), контейнера(ів) для масових вантажів, БЕГК, контейнера(ів)-цистерни(цистерн) або переносної(их) цистерни(цистерн), якщо такі є, а також їх обладнання, використовуваного при навантаженні й розвантаженні,
 
свідчать про те, що транспортний засіб і екіпаж транспортного засобу, контейнер, контейнер для масових вантажів, БЕГК, контейнер-цистерна, переносна цистерна або їх обладнання не задовольняють установленим нормативним вимогам. Перед навантаженням транспортний засіб або контейнер повинні бути оглянуті зсередини і ззовні, для того щоб переконатися у відсутності будь-яких ушкоджень, здатних порушити їх цілісність або цілісність вантажів, які будуть у них завантажені.
 
P.S. Є добра німецька книга "Небезпека, що котиться", написана німецькими контролерами, так там написано. Так, ця перевірка передбачена, але хто її робить "Завжди так робили, все було добре". Ця фраза, яка все пояснює.