ГоловнаДовідникЗасоби утримання вантажів, обладнання → Тара для небезпечних вантажів

Тара для небезпечних вантажів

Для перевезень (за винятком перевезень небезпечних вантажів навалом (насипом) і в цистернах) небезпечні вантажі зазвичай упаковуються в тару.

Тара забезпечує збереження вантажу під час перевезення. Загальні вимоги для тари, яка використовується для упакування небезпечних вантажів, спрямовані: на захист небезпечних речовин і виробів; запобігання їх витоку або випаданню; на запобігання небезпеці випадкового займання або ініціювання в звичайних умовах перевезення, включаючи можливі зміни температури, вологості й тиску. Від конструкції тари багато в чому залежить також і тяжкість наслідків інцидентів. Таким чином, для забезпечення безпеки перевезення, надзвичайно важливим є правильний вибір тари для упакування небезпечних вантажів.

Для упакування небезпечних вантажів може використовуватися одиночна (рис. 1), комбінована (рис. 2) складана тара, контейнери середньої вантажопідйомності для масових вантажів (рис. 3) і великогабаритна тара (рис. 4).

Тара для опасных грузов: легкая металлическая; барабан; канистра; ящик; мешок

Рис. 1. Види одиночної тари для небезпечних вантажів:

а – легка металева тара; б – барабан; в – каністра; г – мішок; д – ящик

 
Комбинированная тара для опасных грузов

Рис. 2. Комбінована тара для небезпечних вантажів, що складається з зовнішньої (транспортної тари) і внутрішньої тари

 
Контейнер средней грузоподъемности для массовых опасных грузов

Рис. 3. Контейнер середньої вантажопідйомності для масових вантажів (КСМ)

 
Крупногабаритная тара для опасных грузов

Рис. 4. Великогабаритна тара

Основною відмінністю тари для небезпечних вантажів є те, що відповідний компетентний орган будь-якої договірної сторони ДОПНВ повинен переконатися в тому, що тара здатна витримувати навантаження, що зазвичай виникають в ході виконання транспортних операцій, такі як падіння з невеликої висоти, штабелювання, тиск пар рідини і т.п. Для цього тара, яка буде використовуватися для перевезення небезпечних вантажів, піддається випробуванням. Ця процедура в ДОПНВ називається затвердженням типу конструкції тари для небезпечних вантажів.

Для вказівки на те,що тара відповідає типу конструкції, який успішно пройшов випробування, і відповідає вимогам ДОПНВ, на неї наноситься маркування. На рис. 5 показаноприклад маркірування сталевого барабана для рідких небезпечних вантажів, а на рис. 6– мішка для твердих небезпечних вантажів.

 
Пример маркировки тары для опасных грузов

Рис. 5. Приклад маркірування сталевого барабана для небезпечних вантажів

 
Образец маркировки тары для опасных грузов

Рис. 6. Приклад маркірування мішка для твердих небезпечних вантажів

За маркіруванням тари, використовуючи Перелік небезпечних вантажів і відповідні інструкції з упакування, можна визначити придатність тари для упакування конкретного небезпечного вантажу. У всіх випадках користувач тари для небезпечних вантажів може запросити у її виробника протокол випробувань, виданий компетентним органом, який проводив випробування. Також додаткову інформацію про тару для небезпечних вантажів можна отримати зі свідоцтва про випробування або реєстру тари.

У всіх випадках, коли відповідно до вимог ДОПНВ на упаковку повинні наноситься знаки небезпеки, тара повинна мати довговічне й розбірливе маркування таких щодо до неї розмірів, які робили б її ясно видимою.

Перед завантаженням транспортного засобу водій зобов'язаний упевнитися в наявності на упаковках з небезпечним вантажем такого маркування.