Перевезення дизельного палива в єврокубах
У цій статті зупинимося на одному з найчастіших питань, які ми одержуємо від перевізників: «Які потрібні документи, комплектація й маркування автомобіля (бус вантажний) під час перевезення дизельного палива в кількості до 3000 літрів в єврокубах?»
Відповідно до положень ДОПНВ/ADR єврокуби відносяться до такого виду тари, як контейнери середньої вантажопідйомності для масових вантажів (КСМ). Максимальна місткість КСМ становить 3000 літрів. Незважаючи на таку досить значну максимальну місткість, єврокуби з небезпечними вантажами відносяться до упаковок, а не до цистерн, що й визначає особливості їх перевезення.
Правило 1000 пунктів
Оскільки єврокуби не відносяться до цистерн, то відповідно до положень ДОПНВ/ADR на перевезення в них небезпечних вантажів може поширюватися правило 1000 пунктів. Воно застосовується в тому числі й до перевезення дизельного палива в єврокубах, але тільки якщо його загальна кількість під час перевезення на транспортній одиниці не перевищує 1000 літрів. При цьому не враховується дизельне паливо й інші небезпечні вантажі, до перевезення яких застосовуються інші винятки, передбачені ДОПНВ/ADR.
Супровідні документи
Під час перевезення дизельного палива в єврокубах у кількості не більше 1000 літрів на транспортну одиницю потрібен тільки транспортний документ, у якому повинна міститися інформація про відправника й одержувача й, в ідеалі, повинно бути зроблено запис наступного змісту:
«1 КСМ UN 1202 паливо дизельне, 3 III, (D/E) 900 л.
Розрахунки загальної кількості небезпечних вантажів відповідно до підрозділу 1.1.3.6 ДОПНВ:
Транспортна категорія 3, 900 л, коефіцієнт 1, кількість 900.
Загальна кількість: 900».
Під час перевезення дизельного палива в єврокубах у кількості більше 1000 літрів на транспортну одиницю в транспортному документі не потрібно вказувати загальну кількість і розраховане значення небезпечних вантажів для кожної транспортної категорії відповідно до правила 1000 пунктів.
У випадку перевезення дизельного палива в кількості більше 1000 літрів у водія повинні бути додатково наступні супровідні документи:
- свідоцтво ДОПНВ про підготовку водія;
- письмові інструкції;
- під час перевезення по території України, додатково, копія договору обов'язкового страхування на випадок настання негативних наслідків під час перевезення небезпечних вантажів.
Слід окремо зазначити, що оскільки перевезення небезпечних вантажів в єврокубах не вважається перевезенням у цистернах, то незалежно від кількості небезпечних вантажів, що перевозяться на транспортній одиниці, не потрібне свідоцтво про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів.
Додаткове обладнання
ADR-комплектпотрібен тільки під час перевезення дизельного палива в кількості більше 1000 літрів на транспортну одиницю. При цьому, якщо крім водія немає інших членів екіпажа, транспортна одиниця відповідно до ДОПНВ/ADR комплектується:
- одним противідкотним упором на кожний транспортний засіб;
- двома попереджувальними знаками із власною опорою;
- аварійним жилетом;
- захисними рукавичками;
- переносним ліхтарем;
- захисними окулярами;
- рідиною для промивання очей;
- лопатою;
- дренажним уловлювачем;
- контейнером для залишків небезпечних вантажів.
Засоби пожежогасіння
Під час перевезення дизельного палива в кількості більше 1000 літрів кількість засобів пожежогасіння залежить від максимальної дозволеної маси транспортної одиниці:
- два вогнегасники ОП-6, якщо її максимальна дозволена маса більше 7,5 тонн;
- один вогнегасник ОП-6 і один вогнегасник ОП-2, якщо її максимальна дозволена маса більше 3,5 тонн і не більше 7,5 тонн;
- два вогнегасники ОП-2, якщо її максимальна дозволена маса не більше 3,5 тонн.
Якщо кількість дизельного палива на транспортну одиницю не перевищує 1000 літрів, то ДОПНВ/ADR вимагає її укомплектування як мінімум одним вогнегасником ОП-2.
Маркірування транспортної одиниці
Транспортна одиниця згідно з ДОПНВ/ADR в обов'язковому порядку маркірується тільки під час перевезення дизельного палива в кількості більше 1000 літрів. Для маркірування повинні використовуватися дві таблички оранжевого кольору без зазначених на них ідентифікаційного номера небезпеки і номера ООН. Одна з цих табличок розміщується попереду транспортної одиниці, а друга — позаду.
Найбільшу складність при такому перевезенні становлять єврокуби, які безпосередньо втримують небезпечний вантаж під час перевезення, але про це поговоримо в іншій статті.