28/01/2020

Періодичність проходження обов'язкового технічного контролю транспортними засобами, що використовуються для перевезення небезпечних вантажів класів 2–9 в упаковках

Отже, як часто в Україні повинні проходити обов'язковий техконтроль такі транспортні засоби?

Транспортні засоби, що використовуються для перевезення небезпечних вантажів класів 2–9 в упаковках, повинні проходити в Україні обов'язковий технічний контроль із періодичністю один раз на рік або один раз на 2 роки, залежно від їх вантажопідйомності й терміну експлуатації.

Розберемося більш детально в цьому питанні.

Статтею 35 Закону України «Про дорожній рух» установлено, що спеціалізовані транспортні засоби, які перевозять небезпечні вантажі, повинні проходити обов'язковий технічний контроль два рази на рік, незалежно від терміну їх експлуатації.

Для вантажних автомобілів вантажопідйомністю більше 3,5 тонн у цій статті Закону встановлена періодичність проходження обов'язкового технічного контролю раз на рік, а для вантажних автомобілів вантажопідйомністю до 3,5 тонн — раз на 2 роки.

Однак пунктом 3 Порядку проведення обов'язкового технічного контролю й обсягів перевірки технічного стану транспортних засобів, затвердженого постановою КМУ від 30.01.2012 № 137, для спеціалізованих транспортних засобів, що перевозять небезпечні вантажі, також установлена періодичність проходження обов'язкового технічного контролю два рази на рік. В обсягах перевірки технічного стану транспортного засобу й кодах оцінки його невідповідності, наведених у додатку 5 до цього Порядку, передбачено додаткові перевірки транспортних засобів категорій FL, OX, AT, EX/II, EX/III, призначених або пристосованих для перевезення небезпечних вантажів.

Вимогами до перевірки конструкції й технічного стану колісного транспортного засобу, методами такої перевірки, затвердженими наказом Міністерства інфраструктури України від 26.11.2012 № 710, передбачено додаткові перевірки для спеціалізованих транспортних засобів для перевезення небезпечних вантажів FL, OX, AT, EX/II, EX/III.

Таким чином, періодичність проходження обов'язкового технічного контролю два рази на рік установлена не для всіх транспортних засобів, що перевозять небезпечні вантажі, а тільки для спеціалізованих транспортних засобів, що використовуються для перевезення таких вантажів.

Відповідно до положень стандартів України спеціалізований автомобіль — автомобіль, який за своєю конструкцією й обладнанням призначено для перевезення пасажирів або вантажів визначених категорій.

Згідно з положеннями постанови КМУ від 30.01.2012 № 137 і наказу Міністерства інфраструктури України від 26.11.2012 № 710 у якості спеціалізованих транспортних засобів, що перевозять небезпечні вантажі, розглядаються транспортні засоби FL, OX, AT, EX/II, EX/III. Визначення транспортних засобів FL, OX, AT, EX/II, EX/III наведено в главі 9.1 Європейської угоди про міжнародне дорожнє перевезення небезпечних вантажів (далі — ДОПНВ):

«FL» — скорочення від англійського «Flammable liquid» (легкозаймиста рідина). Транспортні засоби FL використовуються для перевезення легкозаймистих рідин і газів, а також пероксиду водню і його розчинів, віднесених до № ООН 2015, у визначених цистернах;

«AT» — скорочення від німецького «Andere tanks» (інші цистерни). Транспортні засоби AT використовуються для перевезення небезпечних вантажів у визначених цистернах, крім легкозаймистих рідин, газів, вибухових речовин класу 1, а також пероксиду водню і його розчинів, віднесених до № ООН 2015;

«OX» — скорочення від німецького «Oxidierend wirkend» (окиснювальні). Транспортні засоби OX раніше використовувалися для перевезення в цистернах пероксиду водню і його розчинів, віднесених до № ООН 2015. Транспортні засоби ОХ було виключено з ДОПНВ з 1 січня 2017 року;

«EX» — скорочення від німецького «Explosive» (вибухові). Транспортні засоби EX/II, EX/III використовуються для перевезення вибухових речовин і виробів класу 1 у кількостях, що перевищують максимальні значення, зазначені в підрозділі 1.1.3.6 ДОПНВ.

Частість проходження обов'язкового технічного контролю транспортним засобом, що перевозять небезпечний вантаж