30/03/2012

Чи є акумуляторні батареї небезпечним вантажем?

Акумуляторні батареї в Переліку небезпечних вантажів наведені в позиціях під номерами ООН 2794, 2795, 2800, 3028 (клас 8). Але вони не завжди є небезпечним вантажем під час їх перевезення автомобільним транспортом. Відповідно до вимог спеціального положення 598 глави 3.3 ДОПНВ вимоги даного угоди не поширюються на перевезення:

a) нових акумуляторних батарей, якщо:

  • їх закріплено способом, що перешкоджає їх ковзанню, падінню або ушкодженню;
  • їх оснащено захватними пристосуваннями, за винятком випадків, коли їх належним чином штабельовано, наприклад на піддонах;
  • на їх зовнішній поверхні немає ніяких слідів, що становлять небезпеку, лугів або кислот;
  • їх захищено від короткого замикання.

б) відпрацьованихакумуляторних батарей, якщо:

  • їх корпуси не ушкоджено;
  • їх закріплено способом, що перешкоджає витіканню їх умісту, а також їх ковзанню, падінню або ушкодженню, наприклад шляхом штабелювання на піддонах;
  • на їх зовнішній поверхні немає ніяких слідів, лугів або кислот, що становлять небезп;
  • їх захищено від короткого замикання.

П Р И М І Т К А: Відпрацьовані акумуляторні батареї – акумуляторні батареї, що перевозяться для рециркуляції після закінчення передбаченого терміну їх експлуатації.

Якщо хоча б одну з вищевказаних умов не виконано, то акумуляторні батареї вважаються небезпечним вантажем під час їх перевезення автомобільним транспортом.

Згідно з підрозділом 1.1.3.6 ДОПНВ передбачено спрощені вимоги до перевезення небезпечних вантажів в упаковках у кількостях, що не перевищують максимальних значень, зазначених у таблиці пункту 1.1.3.6.3 ДОПНВ, для небезпечних вантажів з номерами ООН 2794, 2795, 2800 і 3028 ця кількість становить 1000 кг (маса брутто).

Під час перевезення акумуляторних батарей, у кількості, що перевищує 1000 кг на транспортну одиницю (маса брутто), а також під час перевезення акумуляторних батарей навалом (незалежно від кількості) слід виконувати всі відповідні вимоги ДОПНВ.

Враховуючи вищевикладене, під час перевезення акумуляторних батарей у кількості не більше 1000 кг (маса брутто), не потрібно:

  • наявності на транспортній одиниці погодження маршруту дорожнього перевезення небезпечного вантажу Державтоінспекції МВС України, ДОПНВ-свідоцтва про підготовку водіїв транспортних засобів, що перевозять небезпечні вантажі, письмових інструкцій і свідоцтва про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів;
  • кріпити до транспортної одиниці інформаційні таблиці небезпечного вантажу;
  • укомплектовувати транспортний засіб додатковим обладнанням і засобами пожежогасіння. Потрібно тільки один вогнегасник, мінімальна ємність якого становить 2 кг сухого порошку, а також інше обладнання, передбачене Правилами дорожнього руху (аптечка, противідкотні упори, знак аварійної зупинки або миготливий ліхтар).

При цьому в обов'язковому порядку повинні бути дотримані вимоги, що стосуються:

  • транспортного документа і його оформлення. Водій зобов'язаний переконатися, що в накладній зазначені: № ООН небезпечного вантажу, належне відвантажувальне найменування й номер зразка знака небезпеки (наприклад, UN 2794, БАТАРЕЇ РІДИННІ КИСЛОТНІ, 8);
  • маркірування упаковок номером ООН і знаками небезпеки. Однак слід зазначити, що згідно зі спеціальним положенням 295 глави 3.3 ДОПНВ не потрібно наносити маркування й знаки на кожну батарею окремо, якщо відповідне маркування й знак нанесені на піддон;
  • розміщення й кріплення небезпечних вантажів. Небезпечні вантажі повинні укладатися й кріпитися в транспортному засобі або контейнері таким чином, щоб запобігти будь-якому значному переміщенню відносно один одного, стінок транспортного засобу або контейнера. У якості кріпильних засобів можуть використовуватися лямки, які кріпляться до бічних стінок, спеціальні ґрати й кронштейни, надувні подушки, що блокують обладнання, які перешкоджають ковзанню й т.п.;
  • сумісного завантаження небезпечних вантажів в один транспортний засіб. Даний вантаж забороняється завантажувати сумісно в один транспортний засіб або контейнер з упаковками, що містять небезпечні вантажі класу 1, крім вантажів, що мають класифікаційний код 1.4S, а також з упаковками, що мають такі знаки небезпеки №№ 4.1+1 і 5.2+1.